fredag 21 januari 2011

Change of Habit

Förlåt att jag inte bloggade i går kväll, men jag såg på en film. Change of Habit! ^w^ Tänkte skriva en liten recension om den.
Det är en musikal/dramafilm där Elvis Presley spelar huvudrollen. Det var hans sista riktiga film; han gjorde två till filmer men det var konsertdokumentärer. Den största anledningen till att jag såg filmen är väl att Elvis är med i den och att jag älskar honom, som musiker, skådespelare och person.
Filmen är ganska gammal, från 1969, men jag tyckte det var väldigt bra kvalitè ändå och jag såg den på YouTube.
Filmen handlar om Dr. John Carpenter (Elvis Presley) som driver en medicinsk klinik i ghettot. En dag skickas tre nunnor; sister Michelle (Mary Taylor Moore), sister Irène (Barbara McNair) och sister Barbara (Jane Elliot) dit på uppdrag - de ska hjälpa till med patienterna. Men ingen vet att de är nunnor, eftersom de bär vanliga kläder. Dr. John blir kär i Michelle, utan att veta om att hon är en nunna. Filmen slutar med att Dr. John sjunger Elvis Presley – Let Us Pray i kyrkan och att Michelle inte vet om hon ska fortsätta vara nunna eller gifta sig med Dr. John.
Jag älskar verkligen den här filmen. Den hade bra skådespelare och bra musik, och hade en bra story. Den var spännande (den låter kanske inte spännande när man beskriver den, men den är amazing.) 5/5
Sämst kvalitè på trailern, mmhmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen